#4

Länk | Shady Pearls |2014-09-10 | 16:43:59 | Kommentarer: 1

Ledsen för oaktivitet ~ 

Igår var jag på mitt första event med Shady Pearls (för er som inte visste så fick jag ett erbjudande att gå med i klubben i måndags) och jag hade hur roligt som helst.
 
Första eventet var ponnyhoppning med Nellie Snowgirl klockan 18.00, vi började med att värma upp i skritt, trav och galopp. 
Sedan skulle vi då få lov att hoppa, vi hoppade en och en, de små hindren. (Glömde ta bild, ops.. ehh)
Klockan 20.00 var det event med Lily Rainstorm, och medan vi väntade in henne och alla de andra, så blev vi uppehållna av Capu som sprang som en galning nedanför Norra Länken. 
När alla var där, så förklarade Lilz för oss vad vi skulle göra. Vi skulle köra en bulldozer tävling (hette det så???) och därefter kullåkning. Vi började med bulldozer tävlingen!
Det gick ut på att när bulldozern kom, skulle alla stå i en klump, alldeles stilla och den skulle liksom köra på oss. Då skjuter den fram oss, och man ska bara stå still och styra vänster & höger tills man 'ramlar av' och då ska man stå blixt stilla. Vi körde nog 5 gånger om jag inte minns fel, och de 2 första gångerna blev kalabalik för mig! Jag hann knappt skjutas fram innan jag ramlade av. Men sedan förstod jag, och då gick det såklart mycket bättre. Tyvärr så glömde jag alltid att svänga extra åt höger när svängen kom, och ramlade därför av på samma ställe hela tiden. Det blev inga poäng för min del, hahaha! men alla *förhoppningsvis hosthost* tyckte att jag skulle få 100 poäng <33
Sen var det dags för kullåkning! Frida Snowpaw fick äran att vissa en superdupper bra kullåknings backe, där man landade ungefär vid Baronessans Galoppbana. 
Bra där Ros!!! (sarkasm) *applåder*
Vi körde 3 gånger, och de två sista gångerna hamna jag på samma ställe och kom 3a båda gångerna! 
 
Men dagen var hur kul som helst och jag ser fram emot en lååång framtid med Shady Pearls ♥



  Jamie Sharkdotter

Hare så kul med dem! <3

2014-10-20|15:49:06 |



                     



Kommentera här!
Namn:
Kom ihåg mig

Mail:


Bloggadress:


Kommentar:

 

Välkommen till min blogg!







Lily Rainstorm
StarStableWorld.se